FANDOM

Hubert J. Farnsworth
Farnsworth
Płeć Mężczyzna
Rasa Człowiek
Wiek 170 lat
Planeta Ziemia
Pierwsze Pojawienie Space Pilot 3000
Zawód Założyciel i naukowiec w firmie kurierskiej Planet Express
Rodzina x30 Wujek & x32 Dziadek: Fry

Synowie: Cubert i Igner
Rodzice: Velma i Ned Farnsworth
Brat: Floyd Farnsworth}

Dubbing Billy West

Jakub Szydłowski (PL)

Profesor Farnsworth - Hubert J. Farnsworth, urodzony w roku 2841, jest najstarszym żyjącym członkiem Akademii Profesorów. W prawie każdym odcinku mówi "Good News Everyone!"(Dobre wieści załogo). By zdobyć fundusze na swoje kolejne niesamowite wynalazki, stworzył Planet Express - firmę dostawczą bez tradycji. Oprócz tego wykłada matematykę pól kwantowo-neutronowych na Marsjańskim Uniwersytecie (specjalnie wybrał tak trudną i nieistniejącą dziedzinę nauki, by na jego zajęcia przychodziło jak najmniej studentów). Fizycznie jest 160-letnim dziadkiem, jednak by uniknąć wywiezienia i uwięzienia na Gwieździe śmierci (miejscu, dokąd zabierani są wszyscy 160-letni Ziemianie, gdzie wykorzystywani są jako źródło energii dla maszyn), ogłasza wszem i wobec, ze ma lat 150 ("Zaledwie!"). Jest pra-(x30)-wnukiem Philip'a  J. Fry'a, ale to nie jedyny jego krewny. Profesor Farnsworth ma klona własnej osoby, którego ochrzcił uroczym imieniem... Cubert. 
Good News Everyone!

Good News Everyone!

CiekawostkiEdytuj

  • Profesor Hubert J. Farnsworth został tak ochrzczony na cześć Philo T. Farnswortha, jednego z pionierów telewizji, którego wynalazek został zaprezentowany na wystawie światowej w Nowym Jorku w 1939 roku.

Farnsworthreal

  • Jest najstarszym człowiekem na Ziemi.
  • Był w zakładzie psychiatrycznym przez 25 lat.
  • Nienawidzi swoich rodziców, co się zmienia w odcinku Near-Death Wish.