FANDOM

Space Pilot 3000
Odcinek
Tytuł Space Pilot 3000
Tytuł Polski Kosmiczny Pilot 3000
Reżyseria Rich Moore,

Gregg Vanzo

Scenariusz David X. Cohen,

Matt Groening

Premiera w USA 28 marca 1999
Premiera w Polsce 4 sierpnia 2000 (TV 4)
21 stycznia 2008 (Sci-Fi)
17 lipca 2012 (VIVA Polska)
2 listopada 2012

(Comedy Central Polska)

Kod 1ACV01
S01E01}

Space Pilot 3000 - Po wydawać się mogło zupełnie przypadkowej 1000-letniej hibernacji, Fry budzi się popołudniową porą 31 grudnia 2999 roku. Tu w przyszłości, z pomocą zdegenerowanego robota o skłonnościach samobójczych i pięknej jednookiej nieznajomej, udaje mu się uniknąć permamentnego przypisania zawodu dostawcy. Później odnajduje swojego pra-pra-pra-pra-...-pra-wnuka, Profesora Farnswortha, który zatrudnia całą trójkę w swojej intergalaktycznej firmie kurierskiej. Tak właśnie zaczyna się wielka przygoda przybysza z przeszłości w nowym, wspaniałym świecie przyszłości.

CiekawostkiEdytuj

  • W tym odcinku widać, jak ludzie z różnych zakątków Ziemi odliczają czas do nowego millenium. Jest to niemożliwe, gdyż są w różnych strefach czasowych.
  • Widać, że Statua Wolności trzyma w swej prawej dłoni tubę transportującą. W innych odcinkach owej tuby nie ma nawet w pobliżu.
  • Podczas odliczania do czwartego milenium słychać, że Francuzi odliczają po angielsku (ang. "seven" zamiast fr. "sept"). W późniejszych odcinkach dowiedzieć się można, że francuski jest językiem wymarłym.
  • Okazuje się, że to Bender jest tym, który zniszczył miasto podczas gdy Fry jest zamrożony w roku 2308, jak widać w filmie Futurama: Bender's Big Score.